Fitkids´╗┐

Fitkids is een trainingsprogramma, bedoeld voor kinderen met overgewicht.

Twee maal per week, 12 weken achter elkaar komen de fitkids bij ons in de praktijk trainen onder begeleiding van de kinderfysiotherapeut(en)Er wordt een uur getraint. Daarin worden oefeningen voor uithoudingsvermogen en lenigheid gedaan en ook sport en spel komen aan bod.

Belangrijk hierbij is het plezier in bewegen.

Er wordt in een schriftje bijgehouden wat de BMI (body mass index) op dat moment is, wat we hebben gedaan en wat je voor die week thuis moet gaan doen.

Per dag zou je minstens een half uur actief bezig moeten zijn. Dit betekent bijvoorbeeld een flink stuk wandelen, voetballen op het plein of zwemmen.

Doelstelling van het programma is om actiever te worden en je fitter te voelen, afvallen is mooi, maar als het gewicht stabiel blijft terwijl je groeit daalt de BMI ook.

Door meer bewegen en gezonder eten hopen we welvaartsziekten zoals hart- en vaatziekten en suiker ziekte te voorkomen.

Deelname aan fitkids is mogelijk op verwijzing van de huisarts deze zal in combinatie met het oefenprogramma ook verwijzen naar de diëtiste.

Vergoeding vindt deels plaats uit de basis verzekering (1e 9x) deels uit de aanvullende verzekering (de rest). Het is dus wel van belang om aanvullend verzekerd te zijn.

Het programma Fitkids wordt in onze praktijk gegeven door:

Francis Engbers, kinderfysiotherapeute´╗┐

Stel uw vraag per e-mail
info@fysiotherapie-olst.nl